А

Процес на сравняване на две вариации на една променлива, за да се определи коя е най-добрата. Това помага за подобряване на маркетинговите усилия.

Теста често се прави с имейл маркетинга (при вариации в темата или копието), призивите за действие (CTA) (вариации в цветове или подреждане на думите) и целевите страници (вариации в съдържанието). 

То Ви позволява да адаптирате страницата (дизайн и съдържание) към резолюцията на екрана на потребителя. Основните типове потребителски устройства: персонален компютър, таблет, мобилен телефон. Този тип оформление е най-ефективно за SEO.

Различава се от Респонсив дизайна в подхода, който се използва, за да се покаже съдържанието на различните резолюции. 

Използват се предварително зададени сетове от размери, за да се постигне пълно нагаждане към специфично устройство.

Платформата за реклама на Google, чрез която можете да достигнете до различна (широка или тясно таргетирана група) от потребители в различни канали – текстова реклама, дисплейна реклама, видео реклама, ремаркетинг реклама, реклама в Gmail.

Инструмент, който помага да се събират данни за посещенията на потребители в даден уебсайт, обработват се и се флтрират чрез много голям брой опции в тях. Най-популярният е Google Analytics. Инструментът пази и показва информация за това, колко често се посещава сайта Ви, откъде идват посетителите, техните видове браузъри и компютри. Отскоро са добавени и функции за различни мобилни отчети. Информацията е добра основа за оптимизиране на сайта. Можете да следите следните показатели:

Pages per Visit (страници на посещение): показва средния брой страници, които един посетител разглежда на сайта ви. Колкото по-интересни и качествени са страниците, толкова по-склонни ще са посетителите да продължават да разглеждат целият уеб сайт.

Average Time on Site (средно време прекарано на сайта): Отнася се до средното време, което един посетител прекарва на сайта, без значение дали разглежда една страница или повече различни страници в домейна.

Bounce Rate: представя процент на еднократните посещения на сайта. Дава насока затова колко посетители са напуснали сайта, срад като са разгледали началната страница, без да продължат да разглеждат сайта. Също като Visit, Bounce Rate ще Ви помогне да оцените ефективността на въвеждащите страници да задържат вниманието на потребителите. Действията на посетителите са основен ориентир.

Ако сте в началото на опознаването на Google Analytics, тази страница със сигурност ще Ви помогне да започнете работа с инструмента:

ПЪРВИ СТЪПКИ В ГУГЪЛ АНАЛИЗ

Авторитетност на даден сайт пред търсещи машини, като Google. Преди няколко години Google имаше алгоритъм, наречен PageRank, но вече не се използва. Все пак, има твърдения, че все още съществува подобен индекс на доверие, който не се мери публично, но съществува. Инструменти, с които може да се измери авторитетността на даден сайт са, например: Ahrefs, Majestic, Serpstat

Повече полезна информация можете да намерите в ТАЗИ СТАТИЯ.

12 цифров уникален код, с който се обозначава всяко устройство (сървър, компютър), свързан в мрежа или към Интернет.

Това е текстът, в който е вмъкнат даден линк. Анкър текста е видимата част.

Например: <а hrеf=“http://еxаmple.cоm“>АНКЪР ТЕКСТ.</a>

А-тагът е линка, който ще се зареди, когато някой кликне върху текста.

Алт-таг (маркер), известен също като "alt атрибут" или "alt описание" е HTML атрибут, който се прилага като описание на изображенията.

Търсачките не могат да разпознават съдържанието на снимките или текста, който е в тях.

Въвеждането на този атрибут им помага да разберат даденото изображение.

Атрибута помага и на потребителите, които са деактивирали зареждането на изображения в техния браузер, както и на потребители със зрителни проблеми.

При последните специален софтуер прочита текста и така те могат да разберат какво изображение има на страницата.

Прилагането на този атрибут с подходящ текст влияе изключително положително при позиционирането на даден сайт и класирането му в търсещите машини.

Примерен алт-таг:

< img src=”http://www.site.com/image.jpg” alt=”Текст който описва кратко снимката” / >

Б

Изключване на сайт от индекса на търсачката за нарушаване на определени правила.

Малък файл, запазван върху компютрите на хората, който подпомага съхраняването на предпочитанията и друга информация, използвана на уеб страниците, които посещавате.

Този файл съдържа информация, касаеща посещението на даден сайт (от даден потребител), съхранявана в компютъра на посетителя и служат за разпознаването му.

Показва процента от потребителите, които идват на сайта, остават не повече от 10 секунди и напускат, или такива, които след като влезнат на една станица, не зареждат нито една следваща, а напускат сайта.

Метриката е пряко свързана с Авторитетността на сайта.

Използва се от компании, които искат да злепоставят свои конкуренти, както и от seo агенции, които използват забранени SEO техники.

Това е графично изображение, вградено в уеб страница с цел реклама. Често то препращаща към друго място в сайта или друга Интернет страница. Това е и най-популярната форма за онлайн реклама. Видове банери: статичен и анимиран банер, като последните са формат GIF или Flash.

Програма, която се използва за визуализиране на уеб страниците и навигация в Интернет пространството. Най-разпространените такива са: Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera и т.н.

Л

Връзка, от една страница в Интернет към друго място в същата страница или към друга страница; хипер връзка.

Това е силен начин за подобряване на резултатите на определен уебсайт. Състои се в изграждането на линкове от 3-ти уебсайтове към дадения уебсайт.

М

Mime типовете (или Internet media type) се използват за обозначаване на вида на данните в даден файл, например:

javascript application/javascript
css text/css
html text/html
xml text/xml | application/xml
png image/png
mpeg audio/mpeg

Обработката и визуализирането на данните в уеб браузъра, имейл клиента и други зависи от зададения Mime тип на файла.

Например text/html тип отговаря на файлове с разширения .html.htm, и .shtml. Това указва на браузъра да интерпретира тези файлове като HTML файлове. Има определени Mime типове, които са зададени по подразбиране.

В главата на HTML документа (HEAD) освен заглавието на web страницата може да се поставя информация, която се използва от търсещите машини. Това става с помощта на МЕТА таговете. Някои от метатаговете представляват елемент от SEO. Tова са метатагът за заглавие (meta title), метатагът за описание (meta description) и метатагът за ключови думи (meta keywords). Чрез описанието на страницата и ключовите думи те правят сайта по-лесно откриваем при търсене с търсещите машини в интернет. 

О

Open Graph е технология, въведена за първи път от Facebook през 2010 г., която позволява интеграция между Facebook с неговите потребителски данни и Вашият уебсайт.

Интегрирайки мета маркерите на Open Graph в съдържанието на Вашата страница, можете да идентифицирате кои елементи от страницата си искате да покажете, когато някой я сподели.

Например, можете да използвате етикета og: image, за да укажете какво изображение искате да използва Facebook, когато страницата ви се споделя. Като посочвате информация за Open Graph, Facebook не трябва да гадае какво да използва, когато Вашата страница е споделена.

Процес на оптимизация на интернет сайт. Представлява анализиране, определяне на слабите места в кода и структурата на сайта/магазина и преправянето им в оптимизирани за търсачки.

Off-page seo оптимизация представлява анализиране на конкурентни сайтове/магазини, определяне на най-търсените думи в сферата с помощта на различни инструменти, съставяне на план за off-page оптимизация, използване на методи след завършване на on-page оптимизацията, за оптимизиране на сайта/магазина с цел позиционирането му начело в търсачките.

Ц

Терминът "цена за действие" показва извършено от посетителя действие, например регистрация.

Цената на клик (Cost Per Click) се отнася до действителната цена, която плащате за всяко кликване върху рекламите ви от маркетинговите Ви кампании. Така, плащате за всеки клик.

Как се изчислява цената на кликване?

Действителната формула за цена на кликване в Google AdWords е:

(Конкурентен рекламен ранг/Вашият качествен рейтинг) + .01 = Действителна цена на клик

Цената за продажба, известна също като цена на реализация, е сумата, която рекламодателят плаща за всяка продажба (реализация), генерирана от конкретна реклама.

Как се изчислява цената на продажба?
За да изчислите разходите си за продажба, просто разделете общите си разходи на общите си приходи от продажби. Например, ако вашите общи месечни разходи възлизат на 1 000 лева, а вие задвижвате 10 000 лева месечни приходи от продажби, цената ви на продажба е 10 стотинки. 

Как можете да намалите цената на продажба?
От математическа гледна точка можете да направите това по няколко начина.

Можете да намалите разходите си или да увеличите реализациите си - и по този начин приходите си от продажби.

Това е начин на офериране, при който плащате на хиляда показвания в Google Дисплейна мрежа.С оферирането за видима CPM Вие плащате само когато рекламите  могат да бъдат видени. Съществуващите оферти за CPM се преобразуват автоматично в оферти за vCPM, но е най-добре да актуализирате офертите си, тъй като видимите импресии са потенциално по-ценни.

С промяната на многоканалното сърфиране на потребителите и поведението им в мрежата, стандартните изчисления и методи с помощта на CPM и CPC се изместват в посока на комбинирани такива.

Независимо дали CPA се отнася до цена на действие или цена на придобиване, рекламодателите трябва да са запознати със структурата на разходите на CPA.

Цената за посетител показва цената за клик, разбита допълнително по показател "уникален посетител".

Цената, която рекламодателя заплаща за реален посетител. За разлика от цената на едно кликване (CPC), тук се взема предвид фактът за посещение на интернет ресурс, а не кликване върху рекламен материал, който би трябвало да доведе до това посещение. Всъщност разликата между тези два показателя е, че показателят за CPC взема за основа статистиката на рекламната платформа, а при CPV - статистиката на сайта на рекламодателя или независимите статистически системи.