Наши клиенти искаха да популяризират своя онлайн магазина си чрез собствения си офлайн магазин. Маркетинг подхода, който желаеха да използват беше за определен период от време (един месец) да раздават в офлайн магазина кодове за отстъпка, които клиентите им да ползват, ако направят покупка от сайта. За целта трябваше да се направят 1000 уникални кода, които да могат да се използват при покупка в сайта. Как може да направите това, ако онлайн магазина Ви е базиран на Magento CMS? Нека покажем как да управлявате кодовете (купоните) от админ панела и да се подготвите за следващата си „офлайн“ кампания.

В административния панел на Magento първо отворете System -> Configuration -> Customer -> Promotions и създайте първоначалните настройки. Те ще се използват по-късно за генериране на кодове за купони, което може да се промени по-късно при създаването на нови правила за цените на кошницата. Разгледайте това като начален шаблон.

Основни настройки
Създайте ново правило за цените на количката.
С правилото се прелага 10% отстъпка за клиенти, които купуват продукти през юни, като използват код например "June10 ". Можете да включите различни промо кодове в каталожна версия А и версия Б. Така че А да има промоционален код "June10a" и В да има "June10b".
Вероятно искате да проследявате всеки код поотделно. Как да направите това?
Отидете на Promotions -> Shopping Cart Price Rules -> Add New Rule.

На втората снимка виждате, че се използват опциите "Специфичен купон"-> Използвай автоматично генериране (Specific Coupon -> Use Auto Generation.).

След въведените настройки, натиснете бутона "Запази и продължи редакцията" ("Save и Continue Edit"). В таба условия "Условия" (Conditions) не попълвате нищо, защото искате правилото да бъде приложено за всички продукти в сайта. В таба "Действия" ("Actions") задавате 10% отстъпка от цената на продукта.

Трябва да генерирате кодове за талоните. Отидете на "Управление на кодовете на талоните"("Manage Coupon Codes"). Има няколко основни настройки, количество купони(например 20), код и т.н. След като направитe желаните настройки, натиснете бутона Генериране.

Сега имате списък от 20 уникални кодове за купони, които можете да експортирате във формат CSV или Excel XML. Всеки код можете да използвате за версия на каталога А или каталог Б.

Можете да използвате един код, за да направите поръчка и да проверите как се прилага правилото в количката.

Ако приключите поръчката и проверите в страницата, където създадохте правилото, ще видите, че кода е променил статуса си и показва, че вече е използван. Системата следи той да не може да се използва повече.

Ако искате да видите статистика за определен период от промоцията, можете да генерирате отчет оттук: Отчети -> Продажби -> Купони (Reports -> Sales -> Coupons) и да филтрирате по желани от Вас параметри. Резултатите може да експортнете.

Използвайте тези и подобни правила, независимо дали ще организирате кампания във вашия офлайн магазин или ще отидете на среща, преди която сте подготвили 50 флаера с купони, които да раздадете на участниците там. Magento е тук и Ви помага да направите всичко това :).