Как да поздравим нашите клиенти за Коледа – с няколко стандартни коледни изречения или да им изпратим персонализирани коледни пожелания. И въобще могат ли да бъдат коледните поздравления част от комуникацията с нашите клиенти?

Да, могат и са необходими, но само ако го направим по специален начин.

Коледа наближава. Вън и вътре започна да става все по- коледно. Зимата напомни за себе си, като ни дари с бял, пухкав сняг, магазините вече са отрупани с коледни лакомства, а електронната ни поща се препълва с имейли за коледни промоции и намаления.
Време е и за коледните картички, които в нашия дигитален свят вече се пишат онлайн.
Това обикновено са обичайните стандартни фрази с коледни поздрави, бързо и лесно доставени до огромен брой получатели.
Със сигурност е ефикасно и спестява време, ако искате да изпратите много имейли с коледни пожелания.
Но какво да кажем за специалните бизнес контакти? Тук си струва да изпратите личен коледен поздрав в края на годината.

Защо е важно да поздравим клиентите си за Коледа

Някои предприемачи смятат, че е важно да изпращат на клиентите си имейли, само когато имат някакви промоции. За тях писането на имейл, който не е промоционален е само досадно задължение.
Коледните картички могат да имат много символична сила. Така че поздравът не е само форма на любезност и уважение.

 

Какво значение имат умело поднесените коледни поздрави на клиентите

• За опресняване на контакти и напомняне за първата среща
• Близки бизнес партньори: изразяване на благодарност за доброто сътрудничество и задълбочаване на контакта за следващата година

• При важни бизнес партньори: За да напомните за ефективната съвместна работа и да покажете, че искате да си сътрудничите и в бъдеще

• При нови колеги: Да покажете на новодошлия в екипа, че е добре дошъл и оценяваме, че ще работим заедно. Това насърчава отборния дух.

Като собственик на бизнес е важно да развивате контакти с клиентите.
Какъв по-добър начин има за това от сърдечен, чисто човешки поздрав?
Да бъдем честни: Вас какво би Ви трогнало повече - писмо, написано специално за Вас и малък жест или стандартизиран автоматизиран имейл?

 

Как да превърнем формалния поздравителен имейл в оригинално лично коледно докосване

Когато става въпрос за текста за коледната картичка, много податели изведнъж използват прекалено официален език.
Ако преди това сте използвали неофициални обръщения в комуникацията с клиентите си, поздравът внезапно изглежда далечен и недостъпен.
Много от нас просто не успяват лесно да нацелят правилния тон.
Изкуството на оригинален коледен поздрав на бизнес ниво е да бъдете делови и професионални,
но да не губите личния хумор и чар.

• Персонализирайте приветствието и поздравяването, за да се обърнете директно към получателя.
• Ако е възможно, пишете на ръка и изберете пощенска картичка. Действа по-лично и топи дистанцията по-бързо от обичайните печатни.
• Въведението предполага малко шега в предколедния сезон
• Включете в едно изречение и съвместното сътрудничество. Благодарете поотделно за стойностите, които укрепват връзката най-много, например сплотеността в стресови ситуации.
• Ако искате да сте по-креативни, можете да разкажете и собствената си коледна история. Тя може да е измислена, но да включва християнските ценности на празника. Другият вариант е да останете на бизнес ниво и да отнесете поздрава само до общия бизнес напредък.
• Използвайте игра на думи. В зависимост от индустрията можете да включите лица "от кухнята" или да персонализирате типичните поздрави, например ако става дума за авто къща вместо „Честита Нова година“ да поздравите с „На добър път в Новата година!“. Ако говорим за по-консервативна индустрия, подходящи са и цитати от известни личности.
• Изберете подходящ мотив, който придава на вашия текст допълнителен израз. Това, което винаги е подходящо, са снимки за коледното настроение. Може би ще изровите и съвместна снимка с професионалния контакт, която би била подходяща за картичката.

Как да поздравим клиентите за Коледа, ако не сме по писането

Не Ви бива в писането? Няма проблем. Вместо безличен поздрав винаги можете да заложите на коледен жест под форма на символичен подарък- израз на специално внимание и отношение към клиентите.
Разбира се, има някои доставчици в мрежата, където можете да закупите и брандирате подаръци за клиентите си.
Много по-хубаво е обаче, когато изберете нещо малко, което намеква за общото сътрудничество или изразява стойността на всеки получател.
Копирайтерът, който осигурява на компанията ни свежи текстове и пикантни заглавия, може например да се зарадва на специална писалка.

А когато нямаме време?

Идеята да персонализираме коледните поздрави е чудесна, но на практика може да бъде истинско предизвикателство.
Ако имате дълъг списък с хора в професионалната среда, които искате да поздравите, ще Ви бъде по-лесно да направите шпагат, отколкото да напишете ръчно всички коледни картички.
В такъв случай ще е много по-полезно да направите списък и да разпределите клиентите по групи.
Десетте най-важни контакта получават ръчно написана картичка, всички останали имейл, който също може да включва личен подпис.
Сега съществуват различни техники, които правят това възможно.
Изпращането на дигитална коледна картичка също е вариант за проява на внимание към клиентите.
Със сигурност има много начини да направим клиентите си щастливи. Няма значение какъв начин за персонализирано коледно пожелание ще изберем – важното е, че сме докоснали сърцата им.